söndag 25 oktober 2009

"Tänk på att du inte tokar dig och att du inte förstör!"

Jag ligger på sängen och vilar. Det blir inget långt inlägg idag: jag är trött och har få goda idéer idag.

Var ute på Å2 igår med Roger Haddad och det var väldigt roligt. Det enda vi tyckte var tråkigt och konstigt är att en drink på Å2 kan vara helt olik en drink på Varda, trots samma namn! Ja, jag vet: ett ilandsproblem. Men visst är det lite konstigt..?Lika konstigt är det att jag fick visa legitimation för att komma in på Blue Moon Bar! Släpper inte de in 18-åringar? Men annars bjöd inte kvällen på övriga konstigheter utan kvällen bjöd på det man kan förvänta sig en löne-helgs-lördag.

Ja, och nu ligger jag på sängen och lyssnar till killarna som leker i tv-rummet. "Kan du andas Arvid?" frågade Ville precis. Tystnad. "Bra, då kan du det för om du inte kunde det skulle du säga nått". Logik hos en 6-åring?

Ville kom precis in till mig: "jag försöker leka men Arvid bara tokar sig och förstör!". Efter kort lektion kring handling och konsekvens är nu leken igång igen.

Inte kul när någon bara tokar sig när man vill leka! Tror ni att vi kan affischera stan med det budskapet under helgerna och gärna utanför BMB: "Tänk på att du inte tokar dig och att du inte förstör!"

Nej, jag måste nog fixa mat till killarna. Känns jobbigt. Hmmm: pizza?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar