fredag 16 oktober 2009

Det finns så mycket jag vill göra!

Det är en regnig förmiddag. Jag sitter i en tyst lägenhet och lyssnar till det rytmiska ljud mina fingrar framkallar, dansandes över tangenterna. Jag har precis bläddrat igenom dagens VLT och dagens Dagens Nyheter. Druckit ex antal kaffekoppar också. Jag har en ledig förmiddag. Kors i taket!

Men min partikamrat Roger Haddad har inte en ledig förmiddag! Han skriver i sin blogg, www.rogerhaddad.wordpress.com, att han idag ska ta emot ett 100-tal lärare och några ungdomar från Ryssland, Ukraina och Vitryssland. Han ska berätta lite om Västerås: hur staden utvecklats och vilka frågor vi politiskt prioriterar. Fokus ligger dock på utmaningar inom skolan och särskilt när det gäller arbetsmarknadsläget. Det låter väldigt spännande, eller hur!

Jag spånar lite. Visst vore det väldigt spännande om jag bjöd hit ett 100-tal förskollärare från olika länder i Europa och talade om förskoleverksamhet i våra olika länder? Jag berättar lite om vår syn på förskolan, dagbarnvårdare och öppna förskolan och jag skryter om våra låga taxor! Kanske baxnar förskolelärarna från Storbrittanien när de får höra hur generösa vi är här i Sverige? Kanske blir de italienska förskolelärarna förvånade över att vår förskola inte liknar skolan mer än den gör? Kanske fnyser de åt att vi fokuserar på leken i vår förskola? Ja, det vore väldigt intressant! Håll med om det.

Oj! Det finns så mycket jag vill göra! Jag vet att jag är i en position där jag kan påverka vår stads politiska agenda och jag vet at jag också gör så men likväl vet jag också att jag kan göra så mycket mer. Det är lätt att bli frustrerad! Jag behöver mer tid. Kryssa mig i september nästa höst för det är som Winnerbäck sjunger: jag behöver tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar