måndag 5 oktober 2009

Möte 1 av 5

Klockan är sju minuter över tio och jag har precis tittat på "Hollywoodfruar". Barnen sover och mannen ska snart lägga sig. Jag är något uppe i varv och kommer säkert inte kunna somna på 2 3 timmar. Det brukar vara så efter kvällsmöten.

Ikväll hade Västeråsalliansen gemensamt förmöte 18-19 och efter det hade samtliga partier egna förmöten och jag hade i förhand aviserat en övrig fråga: "definition av frivilliga drogtester i skolan." Jag fick veta att detta förslag ännu inte tagits i Västerås och att det hela ligger på is då man inte är överens i alliansen men jag fick även en förklaring på vad som krävs för att kunna genomföra ett test som detta:

1. måste finnas samtycke hos elever och vårdnadshavare
2. måste finnas misstanke
3. testet måste genomföras av behörig, t.ex. skolläkaren

Jag tackar för svaret och hoppas att även du nu bättre förstår vad som menas.

Vi gick även igenom vad som kommer upp på fullmäktige på torsdag och de mest intressanta punkterna tycker jag är punkt 6 som handlar om delårsrapporten samt punkt 16 som är en motion från Vänsterpartiet angående barnfattigdom. Självklart återkommer jag på torsdagkväll eller tidig fredag om vad som sades!

Visstja! Sossarna har lag en interpellation rörande de nya förslagen kring förskola och fritidshem. Den är riktad till moderaten Elisabeth Unell (kommunstyrelsens ordförande) och jag antar att det blir en het debatt!

Och du, om du inte är säker på vad som gäller barn till arbetssökande och föräldraledig som går på förskola eller på fritids kontakta mig! Jag ger er rätt information. Lita inte på rykten från någon som tror sig vet. Lovar du det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar