fredag 2 oktober 2009

Nu börjas det!

Ja, jag vet. Jag föll för grupptrycket. Startade en blogg även jag. Men det kan bli roligt! Johan Liljekvist, folkpartiet liberalerna Västerås politiska sekreterare, sa att om man ska blogga måste man 1. blogga frekvent och 2. lägga ut ett nytt inlägg vid samma tidpunkt varje gång. Om ni förväntar er det så kan ni sluta läsa nu. Det kan jag inte lova. Men jag ska försöka.

Jag sitter idag som ordinarie ledamot i kommunfullmäktige i Västerås och jag är folkpartist. Ja, alla kanske inte vet det för sååå känd är jag inte. Inte än.

Jag sitter även som ordinarie ledamot i förskolenämnden. En nämnd som den senaste tiden varit i fokus då Västeråsalliansen kommit med en del förslag till förändringar. En del bra förändringar och en del kanske inte så väl genomtänkta förändringar enligt mig och mitt parti. Därför hade vi i fredags ett extramöte där vi kom överens om att ändra lite i ändringarna. Och jag och folkpartiet liberalerna är nöjda! Med det nya förslaget håller vi vår arbetslinje.

Så varför denna blogg då? Jo, jag vill ju bli omvald i kommunvalet 2010. Blev invald 2006 och har haft 3 riktigt roliga år inom kommun-politiken. Ja, jag tycker att det här är SÅ roligt! Förra valet hade jag som ambition att få en ordinarie plats men i detta val siktar jag högre - jag vill komma högre upp på listan!

Den här bloggen kommer att innehålla en hel del privata bitar men ändå mest politik. Jag kommer så tydligt som möjligt redogöra för mina politiska idéer samt argument till varför just Du ska kryssa mig i september nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar