torsdag 15 oktober 2009

Känner du en fantastisk lärare?

Klockan är snart nio på kvällen och vi är hemma från Hällefors. Jag har snabbt tittat igenom post, mail och VLT. Det är inte så mycket jag missat detta dygn då jag varit "bortkopplad".

Jag fastnar med "Skolvärlden", Lärarnas Riksförbunds tidning, som vanligt. Det är en riktigt bra tidning med många fina och nyttiga artiklar. Idag fastnade jag dock för en annons nästan längst bak i tidningen: Kungliga Vetenskapsakademin undrar om du känner till någon lärare som kan nomineras till deras lärarpris inom matematik och naturvetenskapliga ämnen - Ingvar Lindqvist Priset 2010.

Så, känner du till någon lärare som "inspirerar, utvecklar, sprider kunskap utöver det vanliga och som är en förebild för både elever och kollegor?" Oj, vad jag hoppas att du kan svara :"Jag känner till många, vem ska jag välja?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar