måndag 26 oktober 2009

Höstlov!


Idag börjar höstlovet här i Västerås. Jag och killarna är hemma och myser. Lyllo mig som kan ta ledigt och vara hem med barnen och ge dem tid: kvalitétstid.

Jag funderade imorse på vad vi skulle hitta på idag och jag tittade i VLT: vad har man ordnat här i stan för de barn och ungdomar som har turen att få vara hemma och ha lov? Vad har man ordnat för de familjer som har möjlighet att få vara hemma tillsammans och pausa från stress och vardag? Vallby friluftsmuseum har barn-vandring. Elektra bio har billiga biljetter till bland annat Ice Age 3. Busborgen har öppet 10-18. Och sen hittar jag inte så många andra annonser.

Jag och barnen tillämpade vardags-demokrati och hade samråd: idag tar vi det lugnt! Vi åt pizza till lunch på Hemdals-grillen och så pysslade vi. Vi ritade och färglade innebandy- och fotbollskillar. Sedan klippte vi ut dem och tog lag-foto. Kul!

Nu är killarna på övervåningen och diskuterar. Arvid, 3 år: "Vi klarar inte det här, vi måste bli stora som mamma...vi får be om hjälp." "Nej Arvid", säger Ville, "vi kan inte bara ge upp!". Vad de gör? Ingen aning! Men de kommer väl ner om de behöver mig. Jag hoppas att de klarar sig själva dock för nu hade jag tänkt dricka en kopp kaffe och blippa på TV:n. Jag har ju lov för sjutton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar