söndag 11 oktober 2009

Har du ett nätverk för att lyckas nå dina mål?

Det är söndag och jag har precis kommit hem efter att ha ätit lunch med Anna Lundberg (liberalaanna.blogspot.com) och Ulf Larsson (liberulf.blogspot.com). Under våra två timmar talade vi om provval, allianser, samarbete, twitter, facebook, youtube och såklart folkpartiet! Det är guld värt att ha två så kompetenta och trevliga männsikor i sitt nätverk.

Enligt Wikpedia är ett personligt nätverk är alla de kontakter som en individ har med andra personer. Det privata nätverket består av alla relationer som inte är förknippade med yrke, utbildning eller professionella åtaganden. Det professionella nätverket byggs upp av kontakter som uppstått vid en individs utbildning, yrkesutövning eller som har med en persons profession att göra kallas professionellt nätverk. Det professionella nätverket är mycket viktigt för många yrkesroller, då man ofta använder sitt nätverk för att nå sina mål. Goda kontakter och ett stort nätverk är något som präglar framgångsrika personer. (wikipedia.se)

Jag tror att ett brett nätverk av roliga, intressanta, spännande, duktiga, kompetenta, modiga, ärliga och färgsstarka människor kan få dig att nå stjärnorna när du siktade mot trädtopparna. De kan få dig att bolla dina idéer och slipa dina argument. De får dig att bli bättre, mer intressant, mer spännande och mer färgstark! Och om det är något vi politiker bara kan bli bättre på är just att bli mer spännande och färggranna.

Så idag kom jag, Anna och Ulf på att Youtube är något att satsa på i kommande valkampanj! Nu ska vi bara lista ut hur vi ska göra det rent tekniskt...

Jag råkade nämna ordet nätverk högt och Arvid, 3 år, tittade på mig storögt och frågade: "Är nätverk sånadära många spindelnät som finns massor på trappräcket?" "Ja Arvid, det kan man säga, det är ju spindelns verk och det är ju nät så du tänkte rätt." Arvid tystnade och sa: "Men mamma du kan inte göra nätverk, du är ingen spindel."

Nej, jag är ingen spindel trots att jag har en tendens att alltid kunna klättra upp efter regn. Nej, jag är ingen spindel trots att jag väver nät av intressanta personer och knyter dem till mig. Jag är bara en helt vanlig heltidsstuderande politiskt aktiv tvåbarnsmamma som är på väg in i en galen valrörelse och jag behöver så mycket support och stöd jag kan få!

1 kommentar: