onsdag 4 november 2009

Valrörelsen är igång!

I samma veva som jag åkte till Milano - en behövlig paus från det mesta - samlades Sossarna i Älvsjö utanför Stockholm för kongress. Det var inte pågrund av detta jag flydde landet vill jag påpeka, om nu någon trodde det..?

Igår, när jag kom hem, läste jag igenom mina mail och jag hade fått ett medlemsbrev från Jan Björklund där han skrev: ”Med tanke på kongressens namn - "Jobbkongressen" - är det inte svårt att begripa vilken fråga den socialdemokratiska partiledningen önskat fokusera allra mest på. När kongressen nu är till ända kan vi summera hur väl de lyckats i sin strävan att skapa en politik för fler jobb och högre sysselsättning. ”

Och jag håller med: visst är det så. Det är jobben Sossarna vill gå till val på. Men vad är det då de anser skapar arbete och sysselsättning? Nej, precis. Precis som med sin ”skolpolitik” har inte Sossarna några idéer kring detta heller!

Jo, vänta de har några idéer:

De vill höja skatten för vanliga inkomsttagare.
Det vill göra det mer lönsamt att inte arbeta genom att höja a-kassan.
De vill försvåra för privatpersoner att satsa pengar på entreprenörer genom att återinföra förmögenhetsskatten.

Men den tråkigaste nyheten var att i dagens VLT läsa att mina partikamrater Ragnhild och Torsten Källberg bryskt blivit påhoppade genom att en privatperson - vi vet vem du är - menar att de har ”politiken som levebröd varför placering på listan har direkt att göra med respektive utkomst.” Dåligt. Är det två folkpartister som sliter hårt för liberalismen och partiet så är det Torsten och Ragnhild!

Det är dags för valrörelse tydligen. Det märks både partier sinsemellan och partikamrater sinsemellan.

Jag är redo! Brin it on!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar