måndag 16 november 2009

Kanske är det så enkelt att jag föll för grupptrycket?




Klockan är 12.45 och jag är ledig från jobb och skola. Skulle gentligen först träna och efter det skriva på en hemtenta. Men huvudvärk, trötthet och eventuell feber sätter stopp för de planerna. Istället har jag legat på soffan och halv-tittat på Morden i Midsomer.

Om drygt en timme ska jag till Villes skola och hålla hand när han vaccinerar sig. Först sa vi nej till sprutan men sedan ångrade vi oss. Fråga mig inte varför. Jag vet inte riktigt varför vi ångrade oss. Kanske är det så enkelt att jag föll för grupptrycket? Arvid får sin spruta 1/12 och Richard vaccineras samtidigt.

Men ska jag vaccinera mig? Har inte bestämt mig än. Kanske borde det. Men borde jag det? Måste jag? Jag jobbar ju inte inom vården och jag ligger inte i farozonen. Eller gör jag det?

Snurrigt!

Hoppas att jag blir piggare till kvällen! Det är dags för kandidat-presentation inför folkpartiet liberalernas provval. Genom provvalet får vi veta hur medlemmarna i vårt parti vill att vår lista inför valet 2010 ska se ut. Idag är jag på plats 6 och mitt mål är att hamna på plats 6 eller högre på den slutgiltiga listan. Håll tummarna!

Men innan dess: ska nog lägga mig ner en stund...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar