söndag 8 november 2009

Farsdag

Idag är det farsdag. Hur har du firat? Och vem har du firat? Firar du din pappa eller firar du bara pappan till dina barn? Eller firar du kanske inte alls?

Richard var mycket bestämd kring att han inte ville ha något i present idag. Okej, han fick inget. Istället åt vi en god brunch ihop och bjöd även in min biologiska pappa Hannu. Jag hade köpt en liten symbolisk present till honom från mig och min äldsta bror Oscar. Det är mysigt att umgås med pappa och jag känner mig så lugn när han är i min närvaro. Jag önskar bara att jag sa det till honom lite oftare. Ja, att jag gillar att vara med honom.

Nu är klockan strax efter 15 och Richard har precis åkt hem till sin pappa i Hällefors. De ska visst titta på hockey och fika ihop. Mysigt! Jag och barnen ska hem till mamma och Markku vid halv sex och äta farsdag-middag. Har köpt kallingar och hudlotion till Markku - morfar Markku som barnen kallar honom - eftersom att det är rätt svårt at köpa något till någon som har precis allt!

Ja, jag firar även min styvpappa på farsdag! Det är också min pappa även om jag inte kallar honom pappa. Man kan vara pappa på så många olika sätt. Min pappa och Markku kompletterar varandra väldigt väl faktiskt! De två blir tillsammans den mest perfekta pappa ni kan tänka er: generös, snäll, tydlig, hjälpsam, rolig, intressant, närvarande, peppande, lojal och kärleksfull! Och det slog mig häromdagen: Richard är precis lika pefekt!

Har jag gjort något rätt här i livet så är det att jag fått barn med den bästa pappan i världen! Mina barn har verkligen en underbar pappa! Och det har jag också: 2 stycken till och med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar