torsdag 5 november 2009

Stå på er föräldrar!

Klockan är 22.37 och jag är precis hemkommen från ett 6 timmar långt kommunfullmäktigemöte där vi bland annat debatterade de nya reglerna gällande förskolan och barn till arbetssökande och föräldralediga.

Rörande detta ämne. Jag har i dagarna fått flera mail av oroliga föräldrar som har sina barn i förskolor ute i Irsta. De menar att förskolorna ute i Irsta bestämt - utan samråd med föräldrarna - att man som föräldrar endast får ta ut sina 15 timmar (20 timmar för arbetssökande) 5 dagar á 3 timmar och då inte heller få lunch. Men så får de inte göra! Du, förälder, har rätt att i samråd med förskolan diskutera fram vad som är bäst för er familj och ditt barn! Om 3 dagar á 5 timmar passar er bättre så anser jag att förskolan borde godta er önskan.

Jag talade ikväll med Proaros ordförande Lars Kallsäby och även han ska kolla upp detta ute i Irsta. Stå på er föräldrar ute i Irsta och över hela stan! Ni vet vad som passar era barn bäst!

Om du inte själv kan få igenom din sak, gå ihop med fler föräldrar. Om ni tillsammans inte klarar av det kontakta mig på hanna.paavola@liberal.se.

Lycka till!

1 kommentar:

  1. bra Hanna..nån ljusning i det hela!! Frida går ju hos en dagmamma och hon anser att 3 dagar är bäst för Frida så det känns bra.Kram Helene

    SvaraRadera