söndag 29 november 2009

Ljus numero uno



Idag tändes första ljuset. Om fyra veckor är det jul. Är det bara jag eller går tiden fortare ju äldre man blir? Det känns som det. Hur fort går tiden för mormor 81 år?

Vi ska strax ned på julskyltningen här i Västerås: jag, barnen, Richard och min mamma. Vi ska leta tomte och fika. Det var många år sedan jag var på en julskyltning 1:a advent. I år har jag lovat mig själv att försöka lära mig att älska julen och då ska hela paketet upplevas: julskyltning, julbak, griljera skinka, rulla köttbullar, glögg-fester, klä granen med engagemang, slå in klapparna så vackert jag bara kan m.m.m.m

Hade gärna velat haft mys-dag hela dagen men ikväll måste jag handla mat till förskolan. Vår helg att städa förskolan och handla till förskolan. Så är det att ha ett föräldra-kooperativ. Men det är vär det! Vi har en underbar förskola. Heja Trollhatten! Ni är bäst!

Nej, nu ska det pyntas lite och kanske ska jag till och med slå till på lite julmusik?

Glad första advent kära läsare! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar