måndag 14 december 2009

Nätverkskarta



Jag håller just nu på att skriva på hemtenta nummer 2 i specialpedagogik. Tentan ska innehålla en hel del om barn och dess nätverk och jag tycker att det är jätte-spännande!

Bilden ovanför är en nätverkskarta och den kan lika gärna implementeras på vuxna som barn. Har du tänkt något på hur ditt nätverk ser ut? Hur dina barns nätverk ut?

Vilka finns runtomkring oss? Vilka finns i vår närhet och vilka befinner sig lite utanför men ändå nära?

För min del så har jag ju
1. min närmaste familj
2. min familj som omringar min närmaste familj
3. mina vänner och dessa vänner är ju även de indelade i olika kategorier så att säga
3. arbetskompisar på mina olika arbeten
4. mina vänner inom partiet
5. mina barns vänners föräldrar
6. mina grannar
7. mina barns fröknar/skola

Ja och så vidare - en hel del kontakter!
Visst är det spännande!

Nej, måste skriva vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar