söndag 6 december 2009

Det ska vara roligt att idrotta!



Idag fick Ville prova på att vara målvakt under innebandyträningen. Han tyckte att det var super-roligt! Alla som vill får prova på att vara målvakt och det tycker jag är toppen! Det är bra att få prova på olika "roller".

Tänk om även vi vuxna fick prova på olika roller? En dag får vi prova på att vara chef. En dag är vi lokalvårdare. En annan dag är vi lärare. Och dagen efter det är vi arbtessökande. Kanske får vi även prova på att vara svårt sjuk och i strid mot Försäkringskassan? Att prova på att vara Paris Hilton kanske även det kan vara lärorikt?

Ville frågade i bilen på väg hem om alla i laget MÅSTE prova på att vara målvakt. Nej, svarade jag, bara de som vill. Han frågade även om man fick sluta på innebandyn när man vill. Ja, svarade jag och frågade om han ville sluta. "Nej nej nej" utbrast Ville "jag bara undrade om man FICK sluta! "Självklart Ville!" svarade jag men undrade samtidigt om det finns barn som blir tvingade till att hålla på med någon aktivitet? Jag kan nog svaret. Usch, hemskt!

Det ska vara roligt att idrotta! Det ska vara lustfyllt och inspirerande. Det ska kännas roligt att åka till träningen...det ska INTE kännas som jag känner nu när jag ska masa mig iväg till gymmet....suck!

Kan jag inte få prova på att vara Charlotte Kalla nu!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar