måndag 21 december 2009

Kvalitetstid



Ikväll har jag och min man Richard en date. Vi brukar unna oss kvalitetstid och bara vara med varandra. Det kan vara en weekend, en kväll eller bara några timmar som ikväll. Vi tycker båda att det är viktigt att bara vara med varandra utan barnen. Att få vara Hanna och Richard och inte bara föräldrar, om ni förstår vad jag menar?

Ikväll ska vi på Tomtenatta och shoppa lite. Vi ska även äta middag och prata. Underskatta aldrig att prata med varandra. Inte om räkningar. Inte om barnen. Inte om alla måsten. Utan om sådant som du inte vet: hur mår du? vad längtar du efter? vad drömmer du om? vad vill du göra om 10 år?

Eller vad vet jag? Du kanske redan vet vad din partner skulle svara på de frågorna?
Jag måste ärligt säga att jag inte vet...jag frågade för ett tag sedan men det har säkert förändrats...

Ibland tittar jag på Richard tvärs över matbordet - barnen stojar och makaroner har fastnat i botten av kastrullen och räkningarna ska betalas på kvällen - och känner att jag älskar honom så att det nästan gör lite ont.

Vi har varit tillsammans - med något eller några korta uppehåll - i snart 15 år. Vi var 17 år när vi träffades. Kan ni tänka er!?

Kanske har vi hållt ihop så länge eftersom att vi så ofta som möjligt ger varandra kvalitetstid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar