söndag 28 februari 2010

Två pappor

Idag fyller en av mina pappor år. Jaha tänker ni då...är hon ett provrörs barn?....hehehe...nej ni kanske inte tänker så...

Jo, jag har två pappor: en biologisk och en som jag levt med som min pappa sedan jag var 7 år. Fast jag har ju även träffat min biologiska pappa hela tiden. Så jag har alltså två pappor. Och mina barn har två morfar: morfar Markku och morfar Hannu! <3

Idag är ju detta väldigt vanligt och det var väl rätt vanligt även på 80-talet då jag först började förstå vad skilsmässa är och vad det betyder att ens föräldrar inte längre bor med varandra och inte längre älskar varandra på samma sätt som förrut.

Men det slog mig nu! Hur mycket fyller han!? Jag har ingen aning! Jag vet att mamma är 21 år äldre än jag så hon blir 53 i sommar och Markku är 1 år äldre än hon och blir alltså 54 men pappa (min biologisk)...? Pinsamt!

Har Du koll på hur gamla dina föräldrar är?! Jaha - bra för dig - men jag har ju fler än du! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar