söndag 21 februari 2010

Mer vardagsmakt till familjen!

Folkpartiet vill ge Västerås´ föräldrar mer vardagsmakt genom en barnomsorgspeng, jämställdhetsbonus och en pedagogisk förskola som både ska finnas som kommunal och enskild/privat.

Alla föräldrar i Västerås ska kunna förena yrkesliv och familj.

Jag vet att Västerås´föräldrar vill ha en modern,valfrihetsinriktad familjepolitik som ökar jämställdheten och uppmuntrar till arbete.

Jag vill öka möjligheten för föräldrar att välja barnomsorg bland en mångfald av utövare, som passar olika barns och familjers behov. Att som förälder kunna byta barnomsorg genom en barnomsorgspeng skapar vardagsmakt.

Jag vill öka det pedagogiska inslaget i förskolan och är för regelbunden tillsyn och
kvalitetsgranskning av våra förskolor.

Jag vill även - så fort ekonomin stabiliseras - införa att barn till föräldralediga ska få tillgång till förskolan 20 timmar/vecka.

Jag vill även bevara Nattis om familjer behöver Nattis, och att det finns utrymme i ekonomin.

Detta är några saker jag vill arbeta för om Du kryssar mig i september!

Är det något annat Du vill att jag ska arbeta för!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar