onsdag 27 januari 2010

En villaägare är aldrig ledig



Bilden är tagen våren 2007. Jag ser lagom trött ut. Min pappa fixar Villes cykel. Tycker att det är en rolig bild! Arvid är så himla söt, så liten. Bilden är liksom tagen mitt i livet.

Om du kunde/kan vilja fritt, vad föredrog/föredrar du då: bo i lägenhet eller villa?

Vi föredrar att bo i lägenhet rätt centralt. Vi bor ju på Hemdal nu efter att vi sålde villan i Hökåsen och kunde byta oss till vår hyres-lägenhet. Det var ett toppen-val! Vi bodde i Hökåsen och vår villa i 1,5 år om jag inte missminner mig så var det redan efter 6 månader jag började känna att det inte var rätt för mig eller för oss som familj.

Vi var ofta griniga över något i vår villa: pannan trixade, gräs skulle klippas, snö skulle skottas, taket behövde fixas. Och ofta låg man om nätterna och våndades över den där kranen som droppade lite oroande eller fönster som drog.

Och detta renoverande! Golvet skulle fixas. Färgen började flagna: fixa det! Spisen skulle bytas ut: trixa med det!

Vi kände ganska snart att en villaägare aldrig är ledig.

Vi trodde att villa-livet skulle passa oss. Vi trodde att bo i villa hör ihop med att ha barn och familj och att vara vuxna. Vi glömde att vi tycker att det är roligast att bara vara med varandra och lägga tid och pengar på sådant som vi vill hitta på och uppleva istället för att lägga våra pengar på en ny spis, på en ny panna eller på en ny gräsklippare.

Men det bästa av allt är ju att man får göra precis som man vill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar