onsdag 5 maj 2010

Flicka misstänks ha mördats - 16-årig pojke anhållen

I eftermiddags hittades en 16-årig flicka död i skogen vid Stenkumlaskolan här i Västerås. En jämnårig pojke har gripits och anhållits misstänkt för mord.

Flickan hade varit försvunnen sedan i går kväll.

Det finns inga ord som passar till att kommentera detta fruktansvärda.
Jag tänker på flickans familj.
Och jag tänker på pojkens familj.
Jag tänker på pojken - vad fick honom att göra det? Och förstår han att hans liv nu tagit en helt annan vändning? Att inget blir som förrut.

Men mest tänker jag på flickans familj som aldrig aldrig mer ska få se sin flicka igen...

1 kommentar:

  1. Det är verkligen vidrigt. Och på något sätt blir det extra hemskt när det är så pass nära, så att säga. Usch, jag lider också med de inblandade familjerna.

    SvaraRadera