tisdag 3 augusti 2010

Stockholm! By my own.

Jag åker iväg 2 dygn till Stockholm. Utan familjen. Ja, jag kan och vill göra det. Åka iväg helt själv för att få lite egentid och bara vara.

Detta är ju inte alls konstigt i min generation men jag har lagt märke till att den generation mina föräldrar tillhör höjer på ögonbrynen när jag berättar att jag ofta går ut, att jag åkte med en kompis en hel vecka till Visby i somras och att jag då och då åker till Stockholm för att träffa mina vänner. Helt ensam!

Hur kommer detta sig? Vad tror Du?

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig mycket väl. Åkte själv till Stockholm förra veckan i två dagar, UTAN familj. Skönt!
    Min mamma har många gånger påpekat när jag bett om barnvakt att när jag var liten hade de aldrig barnvakt. De gjorde aldrig saker utan barnen. Synd för dem, säger jag.
    Vet inte varför men förr kanske de härdade ut. Nuförtiden vet vi att man bör ta hand om sig själv bättre och unna sig saker. Man kan vara en bra mamma ändå(och kanske just därför)!

    SvaraRadera
  2. Helt själv???? Betyder det att du annars brukar skicka någon annan. Eller menar du kanske helt ensam?

    SvaraRadera