måndag 9 augusti 2010

Förstår inte hur ni resonerar ni som är emot förslaget?

Ni tycker att endast skolan ska uppfostra eleverna/barnen? Ni tycker inte att skolan och hemmet ska samarbeta?

Eller är ni bara emot att det ska kunna gå att tvinga föräldrarna/vårdnadshavarna?
Skulle ni vara FÖR om de inte var ett tvång utan mer kom fram till det tillsammans...?

Jessica säger att alla lärare på hennes skola tycker att det är en urdum idé. Och där jag arbetar tycker alla lärare att det är en bra idé! Tänk va´ olika det kan vara! Fast jag tror ändå att majoriteten av lärarna tycker att det är ett BRA förslag...

Men okej låt säga att det inte blir så här men visst håller Du med om att det väcker en debatt!? Skolans vs vårdnadshavarnas ansvar och skyldighet? VEM ska uppfostra och fostra våra barn?

Vad tycker DU?

Jag tycker att familjen och vårdnadshavarna i första hand ska uppfostra och fostra barnen och det är deras skyldighet att engagera sig i sina barns skolgång!

Men okej, jag vet att det finns de familjer som har en svår hemmiljö med missbruk, våld, sjukdom och så visare. Och därför vill jag jobba för ett ökat stöd till dessa familjer! ALLA vill bry sig om sina barn bara de orkade och kunde. Och ALLA barn vill att deras föräldrar ska bry sig om dem och deras skolgång.

1 kommentar:

  1. ojojoj nu måste jag ha skrivit fel...eller otydligt.. ALLA lärare på min skola tycker säkert inte så. Jag har i dag pratat med några pedagoger på skolan och vi delade den uppfattningen.

    SvaraRadera