tisdag 2 mars 2010

Ett nätverk för barnens skull

Jag har alltid värnat om mina barns nätverk. Jag anser att ett nätverk med individer som älskar och tycker om mina barn är det bästa jag kan ge mina barn. Jag som förälder är inte oumbärlig och ska inte heller vara det. Att mina barn exempelvis kan och vill vara hos mormor och morfar när de vill (och när de måste då vi behöver hjälp) är guld värt för mina barn anser jag.

Redan från födseln har vi varit noga med att det finns ett nätverk runt våra barn i vilket de kan finna trygghet, värme och närhet.

Ett nätverk är även de vänner som våra barn har. Och med dessa vänner kommer även alla föräldrar och syskon som tillhör de familjer dessa vänner tillhör. Dessa individer är också de oerhört viktiga för våra barn.

Idag är två av Villes vänner här medan deras föräldrar arbetar. Det är sportlov och jag erbjöd mig att agera "dagbarnvårdare/fritidspedagog" så att killarna fick leka och ha lite ledigt. I utbyte är Ville hemma hos dem en annan dag.

Så fungerar ett bra nätverk! Man finns där för varandra och man litar på varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar