torsdag 15 juli 2010

Kom hit Mobila Förskolor!




När jag var i Visby såg jag en buss stå mitt i city och på denna buss stod det: "förskola". En mobil förskola! Så häftigt!

En mobil förskola är en komplett rullande förskola och skapar, enligt företaget med det perfekta namnet Mobil Förskola,förutom 22 extra barnomsorgsplatser, en arbetsmiljö som är full av spännande och nya möjligheter till ett rikare lek- och lärliv för barnen.

Under Almedals-veckan fanns ett seminarium (som jag tyvärr missade) som hade denna sammanfattning:

"Idag finns nästan 300 förskoleföretag i Sverige, men de flesta är småföretag utan chans att växa och utvecklas. Är det dags för en ny politikerroll som släpper fri entreprenörskapet inom förskolesektorn?"

Ja, säger jag! Ja!

Visste Du att det idag finns nästan 300 förskoleföretag i Sverige, men att de flesta är småföretag utan chans att växa och utvecklas? Samtidigt konkurrerar de med en stark aktör som inte bara är konkurrent utan också beställare och kontrollant. I min stad heter denna aktör proAros.

Jag som förskolepolitiker vill ge förskoleföretagen i min kommun och i hela Sverige chans att växa och utvecklas! Mobila förskolor vill jag gärna se i Västerås. Kom hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar