torsdag 22 juli 2010

Är det viktigt att vara snygg för att bli lyssnad på?

För 4 dagar sedan fyllde jag 32 år. En bra ålder. Men ofta ofta tror många att jag är yngre än då. Kul! Ja, det är det men inom politiken är det inte alltid jättebra. Det är svårt att ibland bli tagen på allvar. Speciellt hos dem över 50 år. Varför? Ja, jag har ingen aning faktiskt! För MIG är inte ålder något mer än just en siffra.

Häromdagen läste jag Aftonbladet och läste då artikeln ”Jag är mer nöjd med var jag är i livet nu” Självsäker, erfaren – och fortfarande ung. Vid 31 år är kvinnan som mest attraktiv. "

Claudia Galli: – Jag är mer nöjd med mig själv nu än när jag var 23 eller 24. Och det kanske avspeglas i det yttre.

I artikeln läser jag att det är vid 31 som en kvinnas attraktionskraft är som störst. Tydligen bevisar artikeln vad många alltid har anat: "riktig skönhet handlar inte bara om ett vackert yttre utan är en kombination av självförtroende, stil och personlighet. "

Claudia Galli: "- Man lever inte längre i en fantasivärld, jag har insett att jag aldrig kommer blir 1,80 och supermodell. Och fysiska attribut är inte längre så viktiga."

Får också veta att:

Över 70 procent tycker att självförtroendet var avgörande för hur attraktiv en kvinna är.

67 procent menar att en persons yttre är viktigt och närmare hälften menar att det också handlar om en känsla för stil.


Jaha. Och när är en man attraktiv då? Och vad betyder detta? Att jag nu vid 32 års ålder håller på att förfalla..? Att det bara går nedför..?

Och vänta: det kanske är bra att inte vara attraktiv inom politiken? iallafall inom politiken? Eller är det HELT tvärtom? Är det viktigt att vara snygg för att bli lyssnad på? Iallafall om man är kvinna..?

1 kommentar:

  1. De vackraste kvinnorna är de som ligger runt 40 (!). De har erfarenhet, de vet vad de vill och vart de skall. Så visst, självkänslan har nog mycket att göra med hur attraktiv man uppfattas.

    SvaraRadera