måndag 6 september 2010

Jag blir riktigt riktigt förbannad!

Jag har studerat i åtta år vid högskolan och även vid universitet i USA. Jag arbetar idag som lärare i en årskurs fyra och ansvarar följaktligen för att 28 elever/barn utvecklas och lär sig sådant som är avgörande för dem i framtiden.

Flera i min omgivning arbetar inom andra brancher där de ansvarar för marknadsföring, kundrelationer, ekonomiredovisningar och liknande. En av mina vänner tjänar 10.000 mer än mig i månaden och en annnan dubbel så mycket som jag.

Och då har jag ändå en rätt så bra lärarlön. En riktigt bra ingångslön iallafall!

Nu är det dags att höja lärarlönerna!
Ja, jag är förbannad! Lite bitter. Sur och känner mig orättvist behandlad! När ska det löna sig att arbeta med att utbilda och fostra våra framtida vuxna; vårt lands framtida arbetskraft!?

Och till Dig som tänker "missunsamma jäkel" säger jag nej det är jag inte men jag blir riktigt riktigt förbannad att jag har en sådan dålig lön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar